Michał Winiarek trener personalny dietetyk
Michał Winiarek trener personalny

Trening personalny jest rodzajem aktywności fizycznej wykonywanym pod okiem wyspecjalizowanego trenera. Zajęcia prowadzone są indywidualnie, sam na sam z zainteresowanym. Trening zazwyczaj trwa około 55 minut, a jego przebieg może być różny, w zależności od wyboru formy, czy też od możliwości ćwiczącego. Istotny jest tu fakt, że trener personalny pozostaje z podopiecznym na stałe, tj. do czasu osiągnięcia rezultatu, nie zmienia się on z zajęć na zajęcia, chyba że tak postanowi klient.

Pierwsze zajęcia z trenerem zawsze polegają na dokładnej analizie potrzeb i możliwości podopiecznego. Jest to ważne, ponieważ tylko w ten sposób możliwe jest indywidualne dopasowanie planu treningowego. Zły dobór ćwiczeń z pewnością nie przyniósłby takich efektów, jakich oczekujemy, dlatego doświadczone oko trenera pełni tu niezwykle istotną rolę. Analiza opiera się przede wszystkim na określeniu indywidualnych predyspozycji  klienta, jego możliwości, budowy ciała, doświadczenia w sporcie, wytrzymałości oraz sprawności ruchowej. Dodatkowo brana jest pod uwagę płeć, wiek oraz stan zdrowia. Sam podopieczny określa z kolei cel, do którego będzie dążyć – część osób chce zrzucić nadprogramowe kilogramy, inni dążą do zbudowania potężnej masy mięśniowej, a są też tacy, którzy chcą przygotować się do różnego rodzaju zawodów, w tym chociażby kulturystycznych. Ponadto wśród specjalistycznych treningów personalnych wyróżniamy również takie dostosowane do dysfunkcji narządu ruchu, na przykład treningi po przebytych kontuzjach, dla osób z problemami z kręgosłupem i wiele innych.

Wybór jest więc tu naprawdę szeroki. Co ważne, nie musimy obawiać się, że nie podołamy temu rodzajowi aktywności fizycznej ze względu na nasz brak doświadczenia, ponieważ trener dostosuje trudność i intensywność ćwiczeń do naszych możliwości, przy czym treningi będą regularnie modyfikowane wraz ze wzrostem wytrzymałości i sprawności. Ćwiczenia są na bieżąco kontrolowane przez instruktora, stąd klient ma pewność, że wykonuje je prawidłowo.

Trening grupowy jest rodzajem aktywności fizycznej wykonywanym pod okiem wyspecjalizowanego trenera. Zajęcia prowadzone są w małych grupach, Trening zazwyczaj trwa około 55 minut, a jego przebieg może być różny, w zależności od wyboru formy, czy też od możliwości ćwiczących.

Pierwsze zajęcia z trenerem zawsze polegają na dokładnej analizie potrzeb i możliwości podopiecznych. Jest to ważne, ponieważ tylko w ten sposób możliwe jest indywidualne dopasowanie planu treningowego. Zły dobór ćwiczeń z pewnością nie przyniósłby takich efektów, jakich oczekujemy, dlatego doświadczone oko trenera pełni tu niezwykle istotną rolę. Analiza opiera się przede wszystkim na określeniu indywidualnych predyspozycji  klientów, ich możliwości, budowy ciała, doświadczenia w sporcie, wytrzymałości oraz sprawności ruchowej. Dodatkowo brana jest pod uwagę płeć, wiek oraz stan zdrowia. Sami podopieczni określają z kolei cel, do którego będzie dążyć – część osób chce zrzucić nadprogramowe kilogramy, inni dążą do zbudowania potężnej masy mięśniowej, a są też tacy, którzy chcą przygotować się do różnego rodzaju zawodów, np. trójbojowych. Ponadto wśród specjalistycznych treningów personalnych wyróżniamy również takie dostosowane do dysfunkcji narządu ruchu, na przykład treningi po przebytych kontuzjach, dla osób z problemami z kręgosłupem i wiele innych.

Polecane zajęcia grupowe to trójbój siłowy zajęcia odbywają się w Forma Fitness Klub gdzie znajduje się sekcja zawodnicza i amatorska.

Michał Winiarek trener personalny dietetyk
Michał Winiarek trener personalny

Trening nakierowany na określoną dyscyplinę sportową

To, że trening siłowy wpływa pozytywnie na naszą siłę i muskulaturę, wie pewnie większość z nas. Jednak zapewne nie wszyscy wiedzą, jak istotną rolę odgrywa trening siłowy w odniesieniu do wielu innych dyscyplin sportowych.
Treningi pod konkretny sport charakteryzuje  się duża specjalizacją treningową, mającą na celu jak najefektywniejsze wykorzystanie czasu i ćwiczeń do osiągnięcia najlepszych efektów.

Sporty w których się specjalizuje to:
Trójbój siłowy, dwubój olimpijki, crossfit

Sporty walki(boks, kickboxing i mma)

Treningi online czy tzw. współpraca zdalna która jest idealnym rozwiązaniem dla wszystkich osób które nie są wstanie spotykać się ze mną regularnie i obejmuje zakres treningu siłowego i odżywiania. Dzięki dostępowi do internetu masz zawsze moje wsparcie i kontrole.
Nasza współpraca nie kończy się na przygotowaniu planu treningowego.
Niezależnie od miejsca pobytu możesz wysyłać mi filmy i raporty które analizuje poprawiam błędy
Z mojej strony możesz również liczyć na stały kontakt, kontrolę rezultatów oraz pełne wsparcie na każdym

Michał Winiarek trener personalny
Michał Winiarek trener personalny

Plany treningowe

Plany treningowe są idealną formą współpracy dla wszystkich osób które nie są wstanie spotykać się ze mną regularnie. Ułożenie planu treningowego poprzedzone jest szczegółowym wywiadem badaniem strukturalnym. Dobrze przeprowadzony wywiad pozwoli mi na zindywidualizowanie planu treningowego który będzie zawierał rodzaj wykonywanego ćwiczenia, zakres wykonywanych powtórzeń, intensywność, z jaką będą wykonywane, czas przerw między kolejnymi seriami, ćwiczeniami, oraz czas całego trwania treningu i jego częstotliwość.

 

Trening rehabilitacyjny

Trening rehabilitacyjny jest to specjalistyczny i indywidualnie dopasowany zestaw ćwiczeń do danej osoby oraz jej dolegliwości. Pozwala na utrwalenie efektów terapii i zmniejsza ryzyko nawrotu kontuzji. Trening odbywa się pod ciągłym nadzorem trenera personalnego z wykorzystaniem różnego rodzaju sprzętu rehabilitacyjnego i w oparciu o metody terapeutyczne takie jak pinoterapia, pilates, ćwiczenia z elementami stabilizacji kręgosłupa, czy elementy treningu siłowego i wytrzymałościowego. Trener kontroluje poprawność wykonywanych ćwiczeń.

Michał Winiarek trener personalny
Michał Winiarek trener personalny dietetyk

Dietetyka i suplementacja

Bilansowanie zdrowej diety to ważny element prawidłowego żywienia. Zbilansowana dieta i prawidłowe odżywianie to podstawa zdrowia i dobrego samopoczucia. Zbilansowana dieta pomaga osiągać dobre wyniki w nauce, pracy i w sporcie.

Wiele osób słysząc słowo „DIETA” kojarzy je tylko i wyłącznie z odchudzaniem. Nic bardziej błędnego.
Dieta to nic innego niż pewien sposób odżywiania, dostosowany do danej osoby oraz, co najważniejsze, do danych celów. To oznacza, że będąc na diecie można przybierać na wadze, a nie tylko chudnąć. W nazwach diet są zasygnalizowane takie ich cechy, jak stopień strawności, skład chemiczny i konsystencję. W żywieniu dietetycznym wyróżnia się przede wszystkim dietę podstawową. Zawiera ona wszystkie składniki pokarmowe w ilościach przewidzianych dla człowieka zdrowego. Tę dietę stosuje się zarówno w odżywianiu ludzi zdrowych, jak i chorych, którzy nie wymagają specjalnego żywienia.
Dieta stanowi nieodłączny element życia każdego człowieka i jest ona bardzo ważna w prawidłowym rozwoju organizmu ludzkiego jak równie ważna dla uniknięcia wszelkich chorób związanych z odżywianiem się.

Szkolenia treningowe:

Powerlifting czyli Trójbój siłowy w pigułce

Na szkoleniu z trójboju poznasz technikę i mechanikę ćwiczeń globalnych takich jak przysiad, wyciskanie, martwy ciąg i ćwiczenia suplementacyjne/wsparcia. Poznasz też metody nauczania ich od podstaw. Dzięki szkoleniu dowiesz się jak poprawić siłę zwiększyć stabilność i mobilność ciała. Koncentrujemy się na małej liczbie kursantów by poziom naszego szkolenia był jak najwyższy i żebyśmy mogli podejść do każdego z was indywidualnie.

Program warsztatów :

1. Przysiad, wyciskanie leżąc, martwy ciąg

• Omówienie wzorca (prawidłowa technika, optymalny tor ruchu)
• Podstawowe błędy i ich eliminacja
• Ćwiczenia akcesoryjne
• Obalanie mitów

2. Budowanie siły w trójboju

• Podstawowe parametry treningowe
• Popularne programy treningowe
• Indywidualne programowanie długookresowe

3. Warsztat praktyczny

• Studium przypadku na grupie kursantów.
• Grupowa eliminacja błędów.
• Indywidualny dobór aktywacji i mobilizacji pod konkretny problem

Warsztaty Kettlebell

Na szkoleniu z Kettlebell poznasz technikę i mechanikę głównych ruchów stosowanych w ćwiczeniach z odważnikami kulowymi. Poznasz jak się uczyć nimi posługiwać i jak uczyć innych nauki z kettlebell od podstaw. Dowiesz się jak odważniki mogą poprawić Twoją mobilność i stabilność a także jak ich używać by wpłynęły one na poprawę Twojej sprawności. Koncentrujemy się na małej liczbie kursantów by poziom naszego szkolenia był jak najwyższy i żebyśmy mogli podejść do każdego z was indywidualnie.

Szkolenie kierowane do:

  • trenerów
  • sportowców
  • zapaleńców Kettlebell

Na naszym szkoleniu nauczysz się i otrzymasz:

  • Skalowanie trudności, technika i metodyka nauczania każdego z poniższych ćwiczeń
  • Rozgrzewka przed treningiem z odważnikami kettlebell.
  • Mobility drills – ćwiczenia mobilizujące.
  • Kettlebell Squat – ćwiczenie niezbędne w budowaniu ogólnej sprawności ruchowej i podstawowej siły.
  • Kettlebell Dead Lift – mechanika martwego ciągu i jej aplikacja podczas swinga.
  • Two Hands Kettlebell Swing – podstawowa mechanika swinga.
  • One Arm Kettlebell Swing.
  • Turkish Get Up.
  • Kettlebell Clean.
  • Kettlebell Press
  • Kettlebell Snatch
  • Wprowadzenie do użycia kettlebell w sporcie
  • Skrypt szkolenia

Prewencja urazów w sportach drużynowych

Na szkoleniu z prewencji urazów w sportach zespołowych dowiesz się o najczęstszych kontuzjach które spotykają piłkarzy/siatkarzy itd. oraz dowiesz się jak je rozpoznawać i co dalej zrobić po ich rozpoznaniu. Poznasz zestawy ćwiczeń prewencyjnych by zapobiegać urazom i polepszać wydajność siebie lub swojego zawodnika. Wszystkie te informacje dostaniesz w skrypcie byś mógł później mógł bezproblemu wszystkie te informacje wykorzystać w praktyce. By przekazać Ci jak najwięcej wiedzy nasze szkolenie będzie prowadzone w bardzo małej grupie.

Szkolenie skierowane do:

  • zawodników sportów walki
  • zawodników piłki nożnej, siatkarzy
  • trenerów personalnych i trenerów przygotowania motorycznego

Na szkoleniu dowiesz się o:

  • Najczęstszych urazach
  • Rozpoznawaniu urazów
  • Profilaktyce urazów
  • Systemowi prewencji urazów stosowanym w strengththerapy
  • Metodyki i wykonaniu ćwiczeń mobilnościowych i stabilnościowych dla sportowców
  • Dostaniesz od nas skrypt ze szkolenia